Salam Ma'alhijrah..

Salam Ma'alhijrah semua blogger2.. rakan-rakan.. pakcik2.. makcik2.. adik2.. kakak2 dan semualah.. Semoga ditahun baru nie, semestinya korang semua ade azam yang baru.. Ok!! Yang penting semalam sebelum maghrib korang dah baca doa akhir tahun dan selepas maghrib baca doa awal tahun. Bukan untuk wak, tapi untuk manfaat korang jugakkan.. Banyak fadhilat doa awal dan akhir tahun nie, antaranya bila korang baca doa akhir tahun, dosa-dosa yang korang lakukan sepanjang tahun itu sedikit sebanyak akan dihapuskan, insya'allah.. bergantung pada taubat dan azam korang ler.. kalo dah buat salah mintak maaf, lepas tu buat balik.. haaa itu kene pikir sendiri ler.. jangan menyebabkan diri kita dimurkai Allah, sudahla.. Ok, fadhilat baca doa awal tahun pulak, untuk menjauhkan kita dari godaan syaitan sepanjanang tahun yang kita akan lalui.. Tapi ingat, walaupun syaitan x de, nafsu masih ade, bile nafsu ade dan bile kita terpesong aje sedikit mengikut nafsu.. dengan mudah benteng doa awal tahun kita akan pecah dan berjayalah syaitan meneruskan agenda menggoda kita.. jadi mesti kawal nafsu.. Macam mana nak kawal nafsu??? ha.. itu korang search kat internet.. wak belum wat lagi post kawal nafsu nie. Asyik cerita jer doa tu doa nie.. mane doanyer.. nie ha wak dah tolong carikan kat internet doanyer..


Dan x lupe juga wak nak khabarkan mengenai stesen tv terbaru kita TV Al-Hijrah, tahniah kepada kerajaan kita, jadi kalo nak tengok tv islamic x perlu bayar untuk langgan astro semata-mata nak tengok astro awani (tapi kalo mampu ape salahnya) kat tv free pun ade siaran islamic gak.. Nak cari chanel TV nie?? nie wak bagi rujukannya.

LiputanSaluran
UHF
Frekuensi (MHz)
Lembah KlangCH 55743.25
TerengganuCH 41631.25
JohorCH 40623.25
SarawakCH 37599.25
SabahCH 37599.25

ok, bagi negeri yang x tersenarai tu, kalo nak tengok pegilah ke negeri-negeri yang tersenarai yer.. huhu.. x pun tunggu diorg senaraikan kat negeri korang pulak..


Dari sedutan youtube, sesi pelancaran stesen Tv Al-Hijrah nie oleh Dato Najib kita.


0 0 Pengutuk:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...