Laman Web Malaysia Kena Hack Ke?

Wak ada lah dengar citer pasal ade budak-budak hacker nie nak hack laman web kerajaan, betul ker? katanya semalam diorg nak hack. Jadi wak nk tengok ler, jadi ker diorang nie hack web tersebut, jadi bila wak buka www.malaysia.gov.my/ x boleh masuk pulak, paparan die jadi begini.
Persoalan wak sekarang, adakah kerajaan kita menutup web tersebut kerana takut di godam atau ia telah di godam, hermm.. Nanti petang kita tengok lagi, dah ok ker tidak laman web nie. Untuk makluman korang yang x tau, kumpulan hacker bertaraf dunia yang menggelarkan diri mereka sebagai "anynomous" telah merancang untuk menyerang portal kerajaan malaysia pada hari rabu 7.30 pm atau khamis 3.30 pagi waktu tempatan. Serangan siber tersebut dinamakan sebagai “Operasi Malaysia”. Hacker tersebut jugak ada meniggalkan pesanan video kepada kerajaan malaysia mengenai misi ini. Oh, untuk makluman korang video tersebut telah di remove. Dengar kata, diorang buat macam nie sebab marah kerana SKMM telah mengarahkan syarikat telekomunikasi di Malaysia menyekat laman-laman berikut:
1. http://www.warez-bb.org
2. http://www.thepiratedbay.org
3. http://www.movie2k.to
4. http://www.megavideo.com
5. http://www.putlocker.com
6. http://www.depositfiles.com
7. http://www.duckload.com
8. http://www.fileserve.com
9. http://www.filestube.com
10. http://www.megaupload.com
Dan bila ditanya media mengenai laman-laman ini, pihak SKMM mengatakan laman-laman ini telah melanggar akta hakcipta 1987 dan kandungan laman download percuma tersebut adalah salah disini undang-undang.

Psst : Persoalannya, wajarkah perkara sebegini dilakukan oleh kerajaan? Awat x sekat jer laman lucah ker.. laman-laman indon yang mengutuk kiter ker.. hermm.. kan diorang dah marah..

0 0 Pengutuk:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...