Benelli & Keeway Kini Di Malaysia

Jenama Benelli, kini sudah berusia 101 tahun dan baru-baru ini mereka yang bergabung dengan jenama Keeway telah menapak di Malaysia di bawah syarikat Benelli Keeway Motorcycles Sdn Bhd di bawah pengurusan QianJiang Group of China (QJ) pengeluar barangan motosikal terkemuka di China. Mengikut kata-kata teman wak, ini merupakan pertama kali jenama Keeway berada di pasaran Malaysia dan kali kedua bagi Benelli yang pernah memasarkan produk mereka sekitar tahun 50an sewaktu sebelum kemerdekaan lagi. Walaupun jenama-jenama Itali yang lain seperti MV, Gilera, dan Ducati telah lama mencuba pasaran Malaysia, bagi wak pengeluar kenderaan jenama Motobi (moto keluaran adik-beradik Benelli) yang pernah berada di pasaran Malaysia juga mempunyai keistimewaannya yang tersendiri.

Banyak peristiwa berlaku kepada syarikat Benelli sejak ditubuhkan 101 tahun dahulu dan hak milik juga bertukar tangan beberapa kali dan yang terakhir iaitu kini di miliki oleh QianJiang Group of China (QJ). Jenama Keeway telah pun didaftarkan di Negara Hungary. Sejak pengambil-alihan oleh QJ, beberapa langkah kukuh telah diambil. Antaranya adalah untuk tidak menukar pembuatan motosikal di Itali. Ini bermakna semua motosikal yang dahulu dibuat di Itali masih dibuat di sana. Di Negara China pula, pakar-pakar pembuatan motosikal dari Itali telah di posisikan di kilang China dan ini bermakna produk-produk yang dikeluarkan di China bukan sahaja ada penyentuhan Itali tetapi ianya seakan akan produck Itali. Cuma ianya dibuat di China.
Sekaligus ini memberi kepercayaan kepada peminat motosikal dan itulah antara sebabnya Keeway berjaya di terima peminat motosikal di serata dunia. Keeway kini boleh didapati di hampir kesemua Negara di dunia termasuk di Malaysia yang kini menjadi salah satu tempat pemasangan produk mereka di Bukit Beruntung. Pada pelancaran motosikal Benelli dan Keeway di kilang Benelli-Keeway (M) Sdn Bhd. di Bukit Beruntung pada 5hb Julai 2012, Benelli Keeway telah memperkenalkan model-model seperti Benelli TNT 899, Benelli TRE 1130K, Keeway Dorado 250 , TX200G dan RVK200G.

Dan paling menarik, harga yang mereka tawarkan amat berpatutan untuk pasaran Malaysia dan wak rasa paling murah berbanding negara lain. Kawan wak memberitahu harga model Benelli jenis TRE 1130K berkuasa lebih 1000 cc di jual pada harga Rp320 juta bersamaan RM110,000 di Indonesia berbanding di Malaysia dengan nilai kurang dari RM70,000. Harga motor Keeway juga tidak kurang murahnya walaupun harga di Thailand bagi model RVK200G lebih murah dengan RM5,900 berbanding di Malaysia RM7,299. Dan khabarnya dari segi kualiti juga amat memuaskan. Wak juga di beritahu bahawa body mereka mendapat sentuhan daripada bekas pekerja GIVI yang sememangnya mementingkan aspek kekemasan dalam produk mereka.

psst: Khabarnya polis bahagian Bukit Sentosa dan Rawang telah menempah lebih 10 unit bagi model RVK200G. Semasa pameran pun ada juga di lihat.

Berikut harga bagi motor keluaran mereka :
  1. Benelli TRe1130K – RM69,999
  2. Benelli TnT899 – RM61,999
  3. Keeway Dorado 250 – RM11,999
  4. Keeway TX200G – RM6,999
  5. Keeway RKV200G – RM7,299

3 0 Pengutuk:

Anonymous said...

Hey there would you mind letting me know which web
host you're utilizing? I've loaded your blog in 3 completely different browsers and I must
say this blog loads a lot faster then most. Can you recommend
a good hosting provider at a honest price? Many thanks,
I appreciate it!

Here is my web page ... Dota 2 Gameplay

Anonymous said...

Can I simply just say what a relief to uncover a person
that actually knows what they're discussing on the web. You actually understand how to bring a problem to light and make it important. More people should look at this and understand this side of your story. It's
surprising you aren't more popular given that you certainly possess the gift.

Visit my web site; Path of Exile Gameplay

Unknown said...

Please give contact no

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...